26 آبان 1399

روش های تبلیغ فروشگاه اینترنتی و جذب مشتری

هر روز بر تعداد فروشگاه‌های اینترنتی اضافه می‌شود اما تنها تعدادی از آنها توانسته‌اند در این راه موفق شوند و درآمد کسب کنند. اما چرا؟ چه می‌شود که مردم به برخی از این کسب و کارهای اینترنتی اعتماد می‌کنند و به بعضی نه؟ تبلیغات سایت فروشگاهی چگونه است؟ آنان از چه راهی مشتریان خود را جذب می‌کنند؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

جذب مشتری برای فروشگاه اینترنتی موفق به این صورت است که آن‌ها برای جذب مشتریان از روش‌های مختلفی مانند حضور در فضای مجازی استفاده می‌کند، سپس آنها را به خرید ترغیب کرده و ایجاد یک فضای مناسب در سایت کاربر را به یک مشتری دائم تبدیل خواهد کرد. اگر به تازگی یک فروشگاه اینترنتی راه انداخته‌اید یا کلا به این کسب و کار علاقه دارید این مطلب را بخوانید تا با روش های تبلیغات اینترنتی آشنا شوید.

راهکارهای تبلیغات فروشگاه اینترنتی

برای تبلیغات در فروشگاه اینترنتی باید از یک سری نکات و اصول پیروی کنید. امروزه تکنیک‌های جدیدی برای تبلیغات وجود دارد که به کارگیری آنها به شما کمک خواهد کرد. شما در عصر دیجیتال می‌خواهید یک کسب و کار امروزی را اداره کنید، پس باید از روش‌های نوین برای بازاریابی و اداره کسب و کارتان مطلع باشید. در ادامه چند راهکار تبلیغات آورده شده است.

1- حضور و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

 این روزها مردم بیشتر وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. بنابراین حتی اگر یک وب سایت خوب داشته باشد باز هم حضور در شبکه‌های اجتماعی است که مشتریان بیشتری را به سمت وب سایت شما جذب خواهد کرد و زودتر به نتیجه خواهید رسید. می‌توانید در شبکه‌ها ی پرطرفدار مانند اینستاگرام یک اکانت ایجاد کرده و محتوای جذاب، به روز و مفید در آن تولید کنید.

2- استفاده از پیشنهادات ویژه

 جذاب‌ترین کلمات برای مشتریان کلمات رایگان یا تخفیف هستند. دادن هدایای خاص رایگان یا امتیاز قائل شدن برای یک سری مشتری‌ها مانند آنها که خرید اولشان است یا از یک مقدار خاص بیشتر خرید کرده‌اند، می‌تواند باعث شود از شما خاطره مثبتی در ذهن مشتری باقی بماند و او را برای خرید دوباره یا معرفی شما به دیگران تشویق کند. گذاشتن دوره‌های زمانی تخفیف و استفاده از پیشنهادات ویژه مشوق‌های کارآمدی هستند.

3- استفاده از روش‌های تبلیغ سنتی و محیطی

 به قدرت دنیای مجازی برای تبلیغات اشاره کردیم اما هنوز هم تبلیغات محیطی می‌تواند حتی به فروشگاه‌های اینترنتی کمک کند. معرفی خود در بیلبوردهای شهری و برون شهری، استفاده از تراکت، پیامک یا تبلیغات تلویزیونی همه می‌تواند موجب شود بیشتر شناخته شوید. بعد از اینکه مردم تا حد زیادی با فروشگاه شما آشنا شدند از ضرورت تبلیغات محیطی کاسته خواهد شد و می‌توانید آنها را محدود کنید.

4- ساختن وبلاگ

 داشتن وبلاگ کار شما را حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد. شما می‌توانید در سایت خود اطلاعات تخصصی در مورد کالا و خدمات خود ارائه دهید. فروشگاه‌های اینترنتی موفق مثل دیجی کالا در سایت خود بخشی را به عنوان بلاگ تعیین کرده و در آن به کاربران اطلاعات به روز در مورد کالاهای فروشگاه و حتی کالاهایی که در فروشگاه عرضه نشده‌اند، می‌دهند. این کار می‌تواند شما را حرفه‌ای‌تر و در نتیجه قابل اعتمادتر نشان دهد.

5- تولید محتوا | تولید محتوا سئو شده

 شما یک وبلاگ دارید اما آنچه مهمتر است محتوایی است که در آن قرار می‌دهید. شما با یک محتوای خوب یعنی محتوا بر اساس اصول سئو می‌توانید کاربر را به خرید از فروشگاه یا گذاشتن کامنت و نظرات خود تشویق کنید و یک محتوای بد می‌تواند باعث شود کاربر سریع‌تر وب سایت شما را ترک کند. پس سعی کنید مثلا برای قسمت معرفی کالا محتوای خوبی تولید کرده و بخشی را نیز به دریافت نظرات مشتریان اختصاص دهید. اکثر کاربران با خواندن نظر سایر خریداران برای خرید کردن ترغیب می‌شوند. تولید محتوا برای سایت فروشگاهی یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مشتری است.

6 – نوشتن آدرس سایت

شما باید آدرس سایت خود را روی همه فاکتورها، قراردادها، اسناد، تراکت‌ها و… بنویسید و از این فرصت نیز برای تکرار نام خود و تبلیغ فروشگاه استفاده کنید. این کار به بازاریابی شما کمک خواهد کرد.

7- رپورتاژ آگهی

در رپورتاژ آگهی، شما متنی را که درآن محصول یا وب سایت خود را تبلیغ کرده اید در اختیار سایت های معتبر قرار می دهید. این کار سبب می شود، علاوه بر تبلیغ وب سایت شما، از سایت های معتبر بک لینک گرفته و در نتیجه رتبه سایت شما افزایش میابد.

8- بازاریابی پیامکی

این روش یکی از روش های کم هزینه برای تبلیغات است. شما می توانید تبلیغات خود را در قالب طرح های فروش ویژه، تخفیفات  و … بصورت پیامکی برای مردم ارسال کنید. با این کار توانسته اید وب سایت و فروشگاه خود را با هزینه کم معرفی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *